15 Sty

Zasady działania tachografów

Tachografy cyfrowe

Praca kierowcy rządzi się swoimi prawami. Aby coraz dokładniej rozliczać czas spędzony „za kółkiem”, wprowadzono tzw. tachografy cyfrowe, które rozpoczęły prawdziwą rewolucję. Na jakiej zasadzie działają te niewielkie urządzenia?

Tachograf – zasada działania

Tachograf cyfrowy to urządzenie, które pozwala na dokładne udokumentowanie okresów jazdy, przerwy, odpoczynku, innej pracy, dyspozycyjności oraz stanów szczególnych, takich jak „poza zakresem”, czy „przeprawa promowa/ przejazd kolejowy”. Potrzebne do ewidencji informacje można uzyskać w formie wydruku. Z czego składa się tachograf? Przede wszystkim z tzw. jednostki pojazdowej, umieszczonej na desce rozdzielczej pojazdu samochodowego. Dzięki systemowi kabli połączona jest ona z przetwornikiem, czyli czujnikiem ruchu, a ten z kolei ze skrzynią biegów. Ważnym elementem są także karty do tachografu, czyli tzw. inteligentne karty lub karty chipowe. To niewielkie urządzenie zawiera także dwa otwory – w jednym z nich powinna znajdować się specjalna karta kierowcy. Inne ważne elementy to klawisze kierowcy, interfejs do pobierania danych, interfejs do kalibracji, przycisk odryglowujący szufladę drukarki oraz mały ekran. To dzięki niemu możliwa jest „komunikacja”, do której wykorzystywane są różnorodne piktogramy. Niektóre z nich, odnoszą się do określonych podmiotów, takich jak firma, czy kierowca, a inne określają stany, takie jak dyspozycyjność, prowadzenie pojazdu, czy odpoczynek. 

Zalety rozwiązania

Tachografy cyfrowe to nowoczesne urządzenia, które w znacznym stopniu ułatwiają prowadzenie ewidencji pracy kierowcy. A to właśnie ona jest szczególnie ważna podczas dokonywania obliczania należnego wynagrodzenia. Dzięki nowej technologi zyskuje zarówno pracownik, jak i osoba zlecająca kurs. Tachograf opiera się na innowacyjnym rozwiązaniu, dzięki czemu jest o wiele bardziej precyzyjny, a do tego zapobiega manipulacjom – informacje o trasie są zapisywane równolegle na tzw. karcie kierowcy oraz na pamięci wewnętrznej. Dodatkowo każde takie urządzenie musi pobierać informacje z co najmniej dwóch źródeł, co jeszcze bardziej uszczelnia system.

Wyliczamy wyrównanie płacy minimalnej za pracę na terenie innych państw UE

spedycja

Posiadamy własnego przedstawiciela na terenie Francji, MiLoG, Loi Macron, czas pracy na terenie Austrii, pomoc w zgłoszeniu kierowcy, pomoc w przygotowaniu dokumentacji.